Известие

Collapse
No announcement yet.

Странен проблем с климатика? Работи ... ама не работи

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от Ladjov Покажи съобщение
    Да ако постъпва въздух от вън ще влияе защото ще има студозагуби , но ако пуснеш на вътрешна циркулация ще сведеш студозагубите до минимум и тогава температурата ще слезе надолу
    Колега, според мен аз ти говоря едно, а ти съвсем друго.
    Да, така е но ако пусна въздух от вън ще отиде на 12 градуса температурата...а аз искам на вътрешна циркулация да духа 5...а не 9 със зор.
    156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

    OEM & Ventura Garage
    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

    Comment


    • #32
      сори не съм разбрал нещо!
      Но виж изпарителя да не ти е замърсен че това може да е пробелема че разните му мъхчета са стахотна изолация и много обичат да се завират мезду ламелките на тоя тип топлообменници
      Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD CF3 115CV {06.01г.} Progression / Limited edition (I) My love
      sigpic

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщение
        Колега, според мен аз ти говоря едно, а ти съвсем друго.
        Да, така е но ако пусна въздух от вън ще отиде на 12 градуса температурата...а аз искам на вътрешна циркулация да духа 5...а не 9 със зор.
        Аз ти предлагам да отидеш в друг сервиз, и без да даваш много обяснения да ги оставиш да ти го оправят.Пак ти казвам, според мен трябва да се пусне още малко фреон.
        Другото което ми прави впечатление, е че ти искаш темпертурата да е 5 градуса.Това няма как да стане, въпреки твоето желание.
        6 градуса макс., и то при напълно изправна инсталация!
        Предполагам, че не си забелязал при какво налягане ти работи климатика!?
        sigpic
        "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщение
          Аз ти предлагам да отидеш в друг сервиз, и без да даваш много обяснения да ги оставиш да ти го оправят.Пак ти казвам, според мен трябва да се пусне още малко фреон.
          Другото което ми прави впечатление, е че ти искаш темпертурата да е 5 градуса.Това няма как да стане, въпреки твоето желание.
          6 градуса макс., и то при напълно изправна инсталация!
          Предполагам, че не си забелязал при какво налягане ти работи климатика!?
          2 бара и нещо(под 2.5).Ок 5, 6 все тая....9 след 25 минути въртене не е изправен климатик за мен
          156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

          OEM & Ventura Garage
          http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщение
            2 бара и нещо(под 2.5).Ок 5, 6 все тая....9 след 25 минути въртене не е изправен климатик за мен
            Това е ниското налягане, а статичното случайно да го видя?
            sigpic
            "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщение
              Това е ниското налягане, а статичното случайно да го видя?
              Ее...ти ме разби, аз по физика имам оскъдни познания.
              Гледах там имаше 2 стрелки на барометъра....едната беше около 2, другата май показваше атмосферното налягане, беше около 800-900hpa или нещо от сорта...ама за второт не съм сигурен изобщо...
              156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

              OEM & Ventura Garage
              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

              Comment


              • #37
                За да се прецени дали един климатик работи добре, се следят доста показатели едновременно!Ниско и високо налягане, степени на вентилатори, време и температура......Ти не даваш никаква информация над която да се мисли!
                sigpic
                "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщение
                  Колега, според мен аз ти говоря едно, а ти съвсем друго.
                  Да, така е но ако пусна въздух от вън ще отиде на 12 градуса температурата...а аз искам на вътрешна циркулация да духа 5...а не 9 със зор.
                  Колега не знам за какви 5*C говориш, но в документацията си има дадена много точна тестова процедура:
                  1. Околната температура трябва да е между 18 и 30C
                  2. Поставя датчика на термометъра в духалката над конзолата
                  3. Затварят се всички прозорци
                  4. Двигателя се установява между 1250-1300 оборота
                  5. Настройва се от контролния панел въздушния поток да е фронтално и се включва рециркулацията на въздуха в купето
                  6. Настройва се вентилатора да е на 2-ра степен
                  7. Нагласява се температурата на климатика на максимално ниска стойност (най-студено)

                  При така направените стъпки, ако e изправен климатика, след 2 до 4 минути, термометъра трябва да отчете между 8 и 12 C.

                  Така, че колега не виждам как искаш да получиш 5C, като производителя не ги дава.

                  P.S. Разбирам те напълно, че ти се иска да е по-добър климатика (и на мен ми се иска), ама това е положението - толкова си може климатика на 156-та
                  Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 00:23.
                  Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                  Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                  Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                  Alfa Romeo 156, 2.0TS

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
                    Колега не знам за какви 5*C говориш, но в документацията си има дадена много точна тестова процедура:
                    1. Околната температура трябва да е между 18 и 30C
                    2. Поставя датчика на термометъра в духалката над конзолата
                    3. Затварят се всички прозорци
                    4. Двигателя се установява между 1250-1300 оборота
                    5. Настройва се от контролния панел въздушния поток да е фронтално и се включва рециркулацията на въздуха в купето
                    6. Настройва се вентилатора да е на 2-ра степен
                    7. Нагласява се температурата на климатика на максимално ниска стойност (най-студено)

                    При така направените стъпки, ако e изправен климатика, след 2 до 4 минути, термометъра трябва да отчете между 8 и 12 C.

                    Така, че колега не виждам как искаш да получиш 5C, като производителя не ги дава.
                    Принципно е така, само че при дизела е малко по-различно, говорим за оборотите.Не вярвай на всичко в Аутодата.
                    sigpic
                    "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
                      Колега не знам за какви 5*C говориш, но в документацията си има дадена много точна тестова процедура:
                      1. Околната температура трябва да е между 18 и 30C
                      2. Поставя датчика на термометъра в духалката над конзолата
                      3. Затварят се всички прозорци
                      4. Двигателя се установява между 1250-1300 оборота
                      5. Настройва се от контролния панел въздушния поток да е фронтално и се включва рециркулацията на въздуха в купето
                      6. Настройва се вентилатора да е на 2-ра степен
                      7. Нагласява се температурата на климатика на максимално ниска стойност (най-студено)

                      При така направените стъпки, ако e изправен климатика, след 2 до 4 минути, термометъра трябва да отчете между 8 и 12 C.

                      Така, че колега не виждам как искаш да получиш 5C, като производителя не ги дава.

                      P.S. Разбирам те напълно, че ти се иска да е по-добър климатика (и на мен ми се иска), ама това е положението - толкова си може климатика на 156-та

                      измерено точно по тази процедура данните са следните:
                      преди измерване температура в купето (на централната духалката) 31градуса
                      в края на 2мин - 8градуса
                      в края на 3мин - 7градуса
                      в края на 4 мин - 5.8 градуса
                      (само че оборотит на празен ход - т.е. 900)
                      покачаване до 2000обора и в края на 5мин . - 4.8градуса
                      край на измерването.

                      при неправилно зареждане (по усет и манометри , а не по тегло) след 5 миниту под 12.8градуса, не искаше да падне.

                      а преди да го водя на зареждане падаше и до 3.3 градуса в края на 5тата минута, но това май не беше вече нормално (намален фреон-понижено налягане на изпарение - и някакви такива ми ти работи).


                      P.S.
                      в руски сайт пишеше, че когато свали до 5 градуса - климатика и звер
                      Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

                      Comment


                      • #41
                        Колеги според мен когато се ползва климатика задължително е да е на вътрешна рециркулация.Преди да се пусне климатика е добре да се пусне вентилатора да издуха топлия въздух като и прозорците са отворени поне за около 2-3 минути.След като пуснеш климатика осезаемо трябва да усетиш промяна на температурата на въздуха в купето .Всяко недозареждане и презареждане води до аварийно автоматично изключване на климатика .Например ако системата е презаредена налягането на фреона се повишава и е възможно той да изключи и след като фреона се поохлади да включи отново ти виждаш че диода ти свети за включен климатик а в същото време той да не работи защото е вдигнал голямо налягане.На големите охладителни машини има защити както по налягане така и по температура.Почти съм сигурен че и при нас е така.При работа на двигателя над 1500 оборота климатика трябва здраво да духа студено .

                        Comment


                        • #42
                          Колега и аз ти давам съвет да смениш майстора,и аз имах извесни ядове с степента на охлаждане и днес си реших проблема.Отидох в сервиз снабден с машина за зареждане на автоклиматици.Тя си тества системата,прави си вакум,зарежда си с фреон и сега всичко ми е на ред.Фреона трябва да е 650 гр./модификация R134/,масло в системата 10 грама,ниско налягане 2 бара,високо налягане при ниски обороти около15 бара,и при високи около 20 бара,но не повече от 22/защото прави свръх налягане и прави пробив в системата в най-лошия случай,или изключва компресора/.Параметрите които съм посочил в цифри майсторите ги взеха от таблица с данни която си върви заедно със машината.Хората са измислили страшна техника за пълнене.Днес достигнах до извода че майсторите дето съм посещавал до сега са карали на принципа на нагласистика и натъкмистика.Забравих да спомена /температура при замерване от въздуховодите 6 градуса/.Съвет от мен,този стенд е на бош така че посети някой техен сервиз и да те закачат и нагласят климатика като хората.И не е скъпо като цена ,взеха ми 45 лв за цялата маниполация при положение че имах 256 гр. фреон.Пълно зареждане 70 лв.Успех в начинанието.Ще се радвам ако съм ти бил полезен с това инфо.
                          sigpicalfa 156 2.0 TS/звяр на пътя-0886399217

                          Comment


                          • #43
                            Има разлики в системите, за това и количеството фреон е различно!Маслото също е в различен грамаж и вискозитет!
                            Станцията която често се споменава, не е някакъв извънземен уред.В нея просто са обединени няколко уреда и работи автоматично, но тя е с доста ограничени възможности!
                            sigpic
                            "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                            Comment


                            • #44
                              То май всъщност само на 2.4JTD компресора е различен и там количеството фреон е друго, както и на маслото, но сега по спомен мисля беше 500гр, докато на бензиновите и 1,9 е 650
                              Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                              Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                              Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                              Alfa Romeo 156, 2.0TS

                              Comment


                              • #45
                                Повечето италианки си имат лепенка с правилното количество. А при 2.4, ако аутодата не лъже, има и термоключе в системата на климатроника. Което да изключва компресора при някаква температура на изпарителя. Колегата може да премери с друга термодвойка/термометър - може да има грешка в уреда.
                                Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                                Lancia Kappa JTD '98 -

                                Comment

                                Working...
                                X